...
 سلامتی و ایمنی در لوله پلی اتیلن و خواص آن

سلامتی و ایمنی در لوله پلی اتیلن و خواص آن

امروزه مواد اولیه، اتصالات و لوله  پلی اتیلن مورد استفاده در خطوط لوله آب آشامیدنی، بر طبق استانداردهایی که توسط بنیاد ملی بهداشت ارائه شده است، آزمایش می شوند.

تازه ترین استاندارد نوشته شده توسط NSF، استاندارد 61 با عنوان اجزای سیستم های آب آشامیدنی آثار بر سلامتی می باشد.

این استاندارد، چهارمین مجموعه از استاندادهای سم شناسی را نه تنها برای لوله پلی اتیلن، بلکه برای همه اجزای سیستم های آب آشامیدنی به همراه دارد مطابقت با این استانداردها، در بیشتر ایالات و یا مراجعی که صلاحیت نظارت بر کیفیت آب را دارند، لازم است.


بیشتر بخوانید: کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب


برنامه های تائید کننده دیگری هم وجود دارند که هم بوسیله آزمایشگاه ها و سازمان های صنعتی مستقل انجام می شوند و هم توسط آژانس های دولتی.

این برنامه ها برای حصول اطمینان از انطباق با استاندادهای کاربری محصول، طراحی شده اند.

این برنامه ها شامل اعطای گواهی به تولید کننده، آزمون محصول، بازرسی های سر زده از کارخانجات و استفاده از برچسب های انتباق محصول با استانداردها می شوند. محصولاتی که موفق به انطباق نباشند، از لیست حذف شده و یا از بازار جمع آوری میشوند.

شرکت والا پلیمر مجهز به آزمایشگاه های تخصصی برای لوله پلی اتیلن است که در آن لوله های تولید شده آزمایش می شوند.

اشتعال پذیری

پلی اتیلن بعد از تماس پیوسته با شعله، شروع به سوختن می کند، مگر اینکه دارای پایدار کننده بازدارند شعله باشند.

دمای اشتعال ناگهانی و دمای اشتعال خود به خودی لوله پلی اتیلن به ترتیب عبارت است از: 645 درجه فارنهایت (341 درجه سلسیوس) و 660 درجه فارنهایت (349 درجه سلسیوس) که با استفاده از استاندارد ASTM D1929 با عنوان روش استاندارد تعیین خواص اشتعالی مواد پلاستیکی به دست آمده است.

سم ناشی از سوختن

سوختن مواد آلی همچون چوب، لاستیک و پلاستیک باعث آزاد شدن گازهای سمی می شود. نوع و مقدار این گازها به شرایط سوختن بستگی دارد.

موادی که از سوختن پلیمر حاصل میشوند، بسیار متفاوت از موادی است که از سوختن پلی وینی کلرید(PVC) بوجود می آید.

سوختن پلی اتیلن هیچگونه گاز خورده ای مانند اسید هیدروکلریک متصاعد نمی کند، چرا که در ساختار پلیمری آن هیچگونه کلری وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: ویژگی لوله پلی اتیلن گازی


مقاومت پیولوژیکی

حمله بیولوژیکی عبارت است از تجزیه شدن توسط فعالیت های میکرو ارگانیسم هایی مانند باکتری ها و قارچ ها از نظر تئوری همه مواد پلاستیکی در برابر چنین حمله هایی مقاوم هستند

یکی از ویژگی های لوله های پلی اتیلن پس از نصب از میکرو ارگانیسم هایی مانند آنچه به طور معمول در سیستم های آب و فاضلاب یافت میشود، تاثیر نمی پذیرد پلی اتیلن ماده ای مغذی برای تغذیه باکتری ها، قارچ ها و هاگ ها و غیره نیست.

تحقیقات نشان داده اند که جانوران و حشرات جونده با عمل جویدن، دندانهای خود را در وضعیت خوبی حفظ می شکنند مواد مختلفی مانند چوب مس، سرب و همه مواد پلاستیکی در صورت نصب در محل زندگی این جانوران، طعمه این پدیده خواهند شد .

در پلی اتیلن این جانوران و حشرات جونده تهدیدی ایجاد نمی کنند. چندین مطالعه روی لوله های پلی اتیلن که در معرض این جانوران و حشرات جونده قرار گرفته اند انجام شده است برخی خرابی های اندکی مشاهده شده است ولی این به دلیل قرار گرفتن ماده پلاستیکی در مسیر عبور آنها بوده است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 3 =

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.