...
 مزایا و ویژگی های مثبت استفاده از لوله های پلی اتیلن فاضلابی

مزایا و ویژگی های مثبت استفاده از لوله های پلی اتیلن فاضلابی

یکی از انواع لوله‌های جدیدی که در صنایع کاربرد زیادی دارد، لوله پلی اتیلن است که به دلیل ویژگی‌ها، مزیت‌ها و کاربردهای بسیار خوب، محبوبیت زیادی بین صنعتگران پیدا کرده است. موادی که این لوله‌ها به وسیله آن‌ها ساخته می‌شوند از مصنوعات نفتی به دست می‌آیند و هر چند از این مواد در ساخت محصولات پلاستیکی هم استفاده می‌شود، اما بیشتر کاربردشان در تولید لوله‌ها و اتصالات است. حال این لوله‌ها جایگزینی مناسب برای لوله‌های فلزی یا چدنی شده‌اند، اما چه ویژگی‌هایی از آن‌ها باعث این اتفاق شده است؟ در این مطلب قصد داریم در مورد مزایای لوله‌ پلی اتیلن فاضلابی صحبت کنیم. ضمن اینکه به بیان 7 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌ های لوله لوله پلی اتیلن فاضلابی بپردازیم.  

ویژگی ‌های لوله لوله پلی اتیلن فاضلابی

در گذشته که از لوله‌های فلزی یا چدنی استفاده می‌شد، صنعتگران با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو می‌شدند که یکی از مهمترین‌شان زنگ‌زدگی و وزن بالای این لوله‌ها بود. البته عمر بسیار کم و دوام پایین‌شان و همچنین نصب بسیار سخت و دشواری که داشتند هم، نباید از قلم انداخت که همه اینها باعث شد تا این لوله‌ها جای خود را به لوله‌های پلاستیکی بدهند. امروزه تولیدکنندگان لوله‌های پلاستیکی مختلفی را تولید می‌کنند که یکی از پرکاربردترین‌شان، لوله پلی اتیلن است که مزیت‌ها زیادی در انتقال فاضلاب و مایعات دارد.

از ویژگی های لوله پلی اتیلن فاضلابی این است که این لوله‌ها به دو صورت تک جداره و دوجداره تولید می‌شود که نوع دو جداره آن‌ها در فاضلاب کاربرد دارند. این لوله‌ها به راحتی امکان انتقال آب شرب را می‌دهند و چون غیر سمی و بهداشتی هستند، بیشتر صنایع ترجیح می‌دهند به جای لوله‌های دیگر، از این نوع لوله‌ها استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: مزایای لوله تک جداره


مزایای استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در فاضلاب

در ادامه قصد داریم به 7 مورد از مهمترین مزایای لوله های پلی اتیلن فاضلابی ، اشاره کنیم و در موردشان توضیحاتی به شما ارائه دهیم.

لوله‌های پلی اتیلن در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارند

یکی از بهترین مزایای لوله‌ پلی اتیلن فاضلابی ، مقاومت بالایشان در برابر ضربه و فشار است که همین باعث می‌شود، طول عمرشان بالا رفته و تا مدت‌ها نیاز به تعویض نداشته باشند. فقط ضربات و فشارهای خیلی سخت و محکم تهدیدی برای این لوله‌ها هستند؛ در غیر این صورت به راحتی روی آن‌ها شکستگی یا ترک ایجاد نشده و به همین خاطر به راحتی می‌توان آن‌ها را زیر خاک‌ها دفن کرد و مطمئن بود که مشکلی برایشان ایجاد نمی‌شود.

مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن در فاضلاب

خوب است بدانید که عوامل آسیب‌زای مختلف مثل فشار حاصل از حرکت خودروها روی زمین نیز نمی‌تواند روی این لوله‌ها تاثیر گذاشته و باعث ایجاد ترک یا آسیب در آن‌ها شود، البته به شرط اینکه در عمق استاندارد و مناسبی نصب شوند و از فشار حرکت خودروها در امان باشند.

در طی مدت‌ها استفاده صنایع از این لوله‌ها، حال لوله‌های پلی اتیلن امتحان خود را برای مقاومت بالایشان در برابر عوامل آسیب‌زا نشان داده‌اند و حتی اگر شی سنگین و سختی روی زمین بیفتد و این لوله‌ها در عمق مناسبی دفن شده باشند، می‌توان اطمینان داشت که هیچ مشکلی برایشان به وجود نمی‌آید.

مقاومت بالای لوله‌های پلی اتیلن در برابر خوردگی و رسوب‌گذاری‌

از دیگر مزایای که کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب را تسهیل می کند، مقاومت‌شان در برابر خوردگی و رسوب‌گذاری است. شرایط جوی مختلف می‌تواند روی لوله‌هایی که مقاومت پایینی دارند تاثیر گذاشته و باعث خوردگی در آن‌ها شود؛ اما چون لوله‌هایی که از آن حرف می‌زنیم از جنس مواد شیمیایی پلی اتیلن هستند، می‌توان اطمینان داشت که این لوله‌ها تا مدت‌ها دوام خود را در برابر خوردگی حفظ می‌کنند. مواد اسیدی هم نمی‌توانند تاثیر زیادی روی این لوله‌ها بگذارند؛ چون این مسئله بارها تست شده و لوله‌های پلی اتیلن در این امتحان موفق شده‌اند.

درباره مقاومت این لوله‌ها در برابر رسوب‌گذاری هم باید بگوییم که چون سطح داخلی‌شان صاف و صیقلی است، آب و مایعات به خوبی از آن‌ها عبور می‌کنند و هیچگونه پسماندی را به جا نمی‌گذارند و به همین دلیل مشکلی باعث ایجاد رسوب در لوله‌ها هم به وجود نمی‌آید. همانطور که گفتیم این لوله‌ها در برابر اسید هم مقاومت دارند پس اگر لوله گرفت، به راحتی می‌توانید از طریق اسید یا دیگر مواد لوله باز کنی، گرفتگی لوله‌ها را برطرف کنید.

طول عمر لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی بالاست

ساختار لوله‌های پلی اتیلن به صورت مولکولی است و به همین دلیل، طول عمر بالایی دارند و تا مدت‌ها دوام و ماندگاری‌شان را از دست نمی‌دهند. این لوله‌ها به صورت تجزیه‌ناپذیر تولید می‌شوند و به همین علت، در صورت دفن زیر خاک، خاصیت‌شان را از دست نخواهند داد. لوله‌های پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که یکی از مدل‌های آن که PE 100 نام دارد، می‌تواند تا 15 سال هم عمر کند. همین طول عمر بالا، باعث شده است تا صنایع به دلیل جلوگیری از هزینه‌های اضافه و … به استفاده از لوله‌های پلی اتیلن روی بیاورند.

انعطاف پذیری بالای لوله پلی اتیلن فاضلابی

چون انعطاف‌پذیری لوله‌های پلی اتیلن بالا است، به راحتی می‌توانید آن‌ها را در هر جایی که می‌خواهید نصب کنید. انعطاف‌پذیری بالا یکی از مهمترین مزایای لوله‌های پلی اتیلن شناخته می‌شود که باعث شده است پیمانکارها در حین نصب این لوله‌ها با چالش و مشکل روبرو نشوند. یک پیمانکار نیاز به لوله‌هایی دارد تا در صورت تغییر مسیر به راحتی بتواند در آن‌ها پیچش و خم به وجود آورد و لوله‌های پلی اتیلن این امکان را به پیمانکار می‌دهند.  پیمانکارها به دلیل خمش خیلی راحت این لوله‌ها، دو سر آن‌ها را به سادگی جوش داده و همچنین این لوله‌ها را کنار هم قرار دهند.

وزن سبک و خاصیت انبساط لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی

از لوله‌های پلی اتیلن به عنوان لوله‌های فاضلابی شهری و بین شهری استفاده می‌شود و باید آن‌ها را همواره به نقاط مختلف شهر حمل کرد، ولی چون وزن سبکی دارند، از این بابت برای پیمان‌کارها مشکلی به وجود نخواهند آورد. درواقع  لوله‌های فلزی یا چدنی که قبلا استفاده می‌شدند، وزن بالایی داشتند و برای حمل و نقل پیمانکارها را با مشکل رو به رو می‌کردند. کارگرها نیز به هنگام تخلیه لوله‌های فلزی یا چدنی مجبور به تحمل بار بالایی بودند؛ اما با وجود لوله‌های پلی اتیلن دیگر خبری از وزن بالا نیست و کارگرها به راحتی می‌توانند این لوله‌ها را تخلیه کرده و کنار هم قرار دهند. این لوله‌ها خاصیت انبساط هم دارند که همین باعث می‌شود که در روزهای سرد سال دچار تغییر طور یا ساز نشده و در روزهای گرم سال هم زیاد تغییر اندازه ندهند.

ویژگی های لوله لوله پلی اتیلن فاضلابی

مزیت‌های لوله های پلی اتیلن فاضلابی

اتصالات ساده و آب بندی ساده لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی

یکی از مزایای لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی امکان برش و اتصال ساده آن‌ها به یکدیگر است. جنس لوله‌های پلی اتیلن پلاستیک است و به همین دلیل به جوش‌های کاربنی هم بی‌نیاز هستند. برای برش این لوله‌ها می‌توانید از کمان اره ساده استفاده کنید و بعد از اینکه دو سر آن‌ها را با یکدیگر مماس کردید، آن‌ها را جوش دهید. اگر در لوله‌هایی که جوش دادید نشتی ایجاد شد، می‌توانید یا ناحیه مورد نظر را عوض کنید یا یک پانسمان پلی اتیلن روی آن انجام دهید.

ضخامت لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی

لوله‌های پلی اتیلن، ضخامت‌های مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها بنا به اهداف خاصی تهیه و تولید می‌شوند. هر چه ضخامت لوله‌های پلی اتیلنی بیشتر باشد، تحمل فشارشان هم بیشتر است.

جمع بندی

در این مطلب به صورت کامل در مورد مزایای لوله‌ پلی اتیلن فاضلابی صحبت کردیم تا شما با ویژگی‌های مثبت این نوع از لوله‌ها آشنا شوید. لوله‌های پلی اتیلن جایگزین مناسبی برای لوله‌های قدیمی هستند که مشکلات و چالش‌های زیادی را برای نصب و استفاده به وجود می‌آوردند. این لوله‌ها با ساده‌تر کردن کار تکنسین‌ها به آن‌ها در انجام بهتر و راحت‌تر کارها و همچنین دقت بیشتر کمک می‌کنند.

والا پلیمر انواع لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی و دیگر محصولات مثل تجهیزات آبرسانی یا تجهیزات آبیاری را به فروش می‌رساند و شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به وب‌سایت ما از خدمات حرفه‌ای پرسنل و کادر مجرب، بهره‌مند شوید. اگر هم نیاز به دریافت مشاوره در مورد مزایای استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در فاضلاب دارید یا می‌خواهید در مورد ویژگی‌های این نوع لوله‌ها بیشتر بدانید، می‌توانید با شماره‌های موجود در بخش تماس با ما، ارتباط بگیرید. کارشناسان ما در زمینه خرید این لوله‌ها نیز به شما کمک کرده و مشکلات و چالش‌های خرید لوله‌های پلی اتیلنی را برایتان از بین می‌برند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.