...
 کاربرد لوله های پلی اتیلن در زمین های کشاورزی

کاربرد لوله های پلی اتیلن در زمین های کشاورزی

کمبود آب موضوع مهمی است و از آنجایی که در تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی ایفا می‌کند، احتمالاً در آینده قیمت این محصولات بر حسب واحد آب مصرفی، ارزیابی خواهد شد. این امر بیانگر اهمیت روش‌های صحیح و نوین آبیاری است. اینجاست که می‌توان به کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی پی برد. آبیاری تحت فشار توسط لوله‌های پلی اتیلن تا حد زیادی مصرف آب را کاهش می‌دهد و باعث افزایش سطح زیر کشت می‌شود.

کاربرد لوله های پلی اتیلن در صنعت کشاورزی

آبیاری سطحی سنتی، اغلب مقادیر زیادی آب مصرف می‌کند و می‌توان گفت که یک روش آبیاری کشاورزی غیر منطقی است. در حال حاضر با ارتقای آگاهی مردم از صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست، روش‌های آبیاری در کشاورزی دستخوش تغییرات زیادی شده است. ظهور روش‌های مدرن آبیاری مانند آبیاری قطره‌ای به تدریج جایگزین روش‌های سنتی شده است. از مهم ترین کاربردهای لوله های پلی اتیلن در کشاورزی می‌توان به این موارد اشاره کرد.

استفاده در پروژه‌های شهری و روستایی

لوله‌های پلی اتیلن به طور گسترده در پروژه‌های بزرگ و کوچک مانند آبرسانی داخلی و خارجی در مناطق شهری و روستایی، بهسازی آب روستایی، آبیاری زمین‌های کشاورزی، زهکشی و آبیاری قطره‌ای و بارانی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

ضرورت استفاده از لوله پلی اتیلن در کشاورزی

جلوگیری از تجمع رطوبت در مزارع

این واقعیت که لوله‌های آبیاری پلی اتیلن از تجمع رطوبت در مزارع کشاورزی و باغات جلوگیری می‌کنند، یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های کاربرد لوله های پلی اتیلن در صنعت کشاورزی است که در نتیجه ممکن است بتوان از ایجاد رطوبت جلوگیری کرد.

جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، آفات و قارچ‌ها در مزارع

پیدایش و شیوع بیماری‌های خاصی که روی گل‌ها و گیاهان تأثیر می‌گذارد؛ مانند قارچ و آفات در مزارع کشاورزی و گلخانه‌های شهری (که شرایط ویژه‌تری نسبت به زمین‌های کشاورزی دارند) در هنگام استفاده از سایر گزینه‌های پلاستیکی و پلیمری باعث شده است که سرعت استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در شبکه‌های لوله کشی برای آبیاری کشاورزی، آفت‌کش‌ها و توزیع آب به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آن افزایش یابد و کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی نیز زیاد شود.

برخی از این ویژگی‌ها لوله پلی اتیلن را از انواع دیگر لوله‌ها متمایز می‌کند. موارد زیر از جمله مزایای لوله های پلی اتیلن است که کشاورزان را به استفاده از این نوع لوله‌ها ترغیب می کند و کاربرد لوله های پلی اتیلن در زمین های کشاورزی را پررنگ تر می سازد.

  • استحکام بالا؛
  • سهولت نصب؛
  • قیمت پایین؛
  • قابلیت انعطاف و ماندگاری بالا؛
  • سبک وزنی؛
  • مقاوم بودن در برابر اشعه خورشید؛
  • ضربه و خوردگی ؛
  • اندازه و ابعاد متنوع.

لوله‌های پلی اتیلن مورد استفاده در کشاورزی همچنین گیاهان را قادر می‌سازد تا مقاومت خود را در برابر سموم حفظ کنند. حتی ممکن است باعث صرفه‌جویی در منابعی مانند آفت‌کش‌ها و کودها شوند.

توزیع و انتقال کودهای شیمیایی

لوله‌های ساخته شده از پلی اتیلن به دلیل ظرفیت شان در توزیع و انتقال کودهای شیمیایی و همچنین انتقال سایر مواد ضروری برای گیاهان در هنگام آبیاری، در کشاورزی استفاده می‌شوند. به همین دلیل، کشاورزان می‌دانند که ترکیب کود با آب می‌تواند یک روش مؤثر در رشد محصولات کشاورزی آنها باشد. علاوه بر این، ممکن است مطمئن باشید که هیچ یک از منابع شما، از جمله کود و آفت کش‌ها که در سال‌های اخیر بسیار گران‌تر شده‌اند، هدر نخواهند رفت.


بیشتر بخوانید: کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب


صرفه‌جویی در هزینه

نصب لوله‌های پلی اتیلن در زمین های کشاورزی ممکن است منجر به صرفه‌جویی در هزینه شود. چون هزینه تولید ایده‌آل لوله‌های پلی اتیلن به طور قابل‌ملاحظه‌ای کمتر از سایر مواد لوله است. در ضمن نصب لوله های پلی اتیلن مقرون به صرفه است و نیاز به هزینه قابل توجهی ندارد. بسته به چگالی، کیفیت و درجه مواد، این لوله‌ها می‌توانند بین پنجاه تا صد سال عمر کنند.

کاربرد لوله های پلی اتیلن در زمین های کشاورزی

افزایش حجم و فشار آب‌رسانی به محصولات کشاورزی

ضرورت استفاده از لوله پلی اتیلن در کشاورزی زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم هم فشار و هم جریان آبیاری داخل لوله پلی اتیلن، افزایش می‌یابد. سطوح داخلی این لوله‌ها فوق‌العاده صاف است و به همین دلیل نرخ جریان بسیار خوبی را اغلب در شرایط کم آبی حفظ می‌کند. با تهیه و نصب لوله‌های پلی اتیلن می‌توان حجم و فشار آب رسانی به محصولات کشاورزی را به روشی کاملاً قابل مدیریت افزایش داد. این امر آبرسانی به محصولات کشاورزی را به سطح بالاتری می‌رساند و یکی از ملاحظات بسیار ضروری برای زمین‌های کشاورزی است که شیب دارند.


بیشتر بخوانید: طول عمر لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

کاهش میزان آب از دست رفته از طریق تبخیر

مزارع کشاورزی ممکن است توسط لوله‌های پلی اتیلن که در فشارهای مختلف و با حداکثر کارایی کار می‌کنند، سرویس دهی شوند و میزان آب از دست رفته از طریق تبخیر و نشت در زمین‌های کشاورزی را کاهش دهند. علاوه بر این، لوله‌های پلی اتیلن مقاومت بالایی در برابر گرما دارند، به این معنی که علاوه بر جلوگیری از اتلاف آب، به عنوان جایگزین‌های ویژه‌ای برای استفاده در سیستم‌های زهکشی روی زمین در نظر گرفته می‌شوند.

همچنین استفاده از این لوله‌ها ممکن است کمک بزرگی در مدیریت سطح آب زیرزمینی و حفظ محیط طبیعی باشد. لوله‌ها و اتصالات ساخته شده از پلی اتیلن در اندازه‌های بسیار متنوعی هستند و می توانند فشارهای کاری مختلفی را تحمل کنند.

پلی اتیلن کم چگالی که به اختصار LDPE نامیده می‌شود و پلی اتیلن با چگالی بالا که به اختصار HDPE نامیده می شود دو گونه پلی اتیلن هستند که کاربرد بیشتری نسبت به سایر لوله های پلی اتیلن در زمین‌های کشاورزی دارند.

برخورداری از مزایای لوله‌های پلی اتیلن

از مزایای لوله های پلی اتیلن آبیاری کشاورزی می‌توان این موارد را ذکر کرد:

  • ازآنجاکه اتصال این لوله‌ها از طریق همجوشی حرارتی است، اتصالشان بسیار مطمئن و محکم است.
  • اگر به این لوله‌ها در دماهای پایین مثل دمای هوا در زمستان، ضربه‌ای وارد شود، از آنجایی که نسبت به ضربه مقاومت بالایی دارند، نخواهند شکست.
  • مواد شیمیایی، سموم و آفات استفاده شده برای گیاهان که در خاک وجود دارند، باعث تخریب آنها نمی‌شود! چون نسبت به خوردگی شیمیایی بسیار مقاوم هستند.
  • با استفاده از انواع مختلفی از نوارهای پلی اتیلنی مثل نوار تیپ پلاکدار، علاوه بر کاهش مصرف آب می‌توان در مقدار مصرف کودها، سم‌ها و آفت‌کش‌ها تا حدی صرفه‌جویی کرد. این نوارها در فشارهای پایین آب قادر به کار کردن هستند، از این رو می‌توان در زمان‌های کم آبی هم از آنها استفاده کرد.   
  • با استفاده از لوله‌های کشاورزی پلی اتیلن می‌توان سموم و کودها و… را از طریق جریان آب به زمین‌های کشاورزی انتقال داد. در نتیجه این لوله‌ها نمی‌گذارند که سموم و کودهای قوی و دز بالا در تماس با گیاهان باشند. در واقع این سموم و کودها نمی‌توانند آسیب چندانی به محصولات و گیاهان وارد کنند.
  • یکی دیگر از مزایای کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی این است که این لوله‌ها نمی‌گذارند رطوبت در مزارع جمع شود. همگان می‌دانند که تجمع رطوبت می‌تواند محیط مناسبی برای تکثیر و رشد قارچ‌ها و سایر آفات ایجاد کند. در نتیجه می‌توان گفت که لوله‌های کشاورزی پلی اتیلن مانع از بروز و تکثیر بیماری‌های خاص گیاهان می‌شوند.

مهم ترین کاربردهای لوله های پلی اتیلن در کشاورزی

در پایان

در این مطلب از اهمیت، کاربرد و مزایای لوله پلی اتیلن در صنعت کشاورزی گفتیم. لازم به ذکر است که صنایع تولیدی والا پلیمر نوین با تولید و عرضه انواع لوله‌های پلی‌اتیلن برای آبیاری و آبرسانی، گازرسانی، فاضلاب و انتقال صنعتی سعی دارد در راستای تحقق سیاست کلان بهبود و بهره‌وری در صنعت آب کشور گام‌های مفیدی بردارد. مجهز بودن کلیه خطوط تولید به سیستم‌های پیشرفته کنترل کیفیت فرایند، تضمین‌کننده کیفیت محصولات تولیدی این شرکت است.

برای مشاوره رایگان، کسب اطلاعات جامع و خرید انواع لوله‌های پلی اتیلن باکیفیت بالا و به قیمت مناسب از والا پلیمر می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 15 =

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.