...
 کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب و انواع مایعات است و در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. لوله‌هایی که از جنس پلی اتیلن ساخته می‌شوند، حاصل ترکیب اتم‌های کربن و هیدروژن هستند و از آن‌جا که پیوند مولکولی بسیار قدرتمندی با یکدیگر دارند، به خوبی پاسخگوی نیاز صنایع مختلف خواهند بود. لوله‌های پلی اتیلن در دو نوع تک‌جداره و دوجداره تولید می‌شوند که از لوله‌های تک جداره برای کابل‌های برق و … و از لوله دو جداره برای انتقال مایعات و فاضلاب استفاده می‌کنند. این لوله‌ها انواع مختلفی دارند که شامل لوله‌های گازی، آبرسانی، کابلی، فاضلابی و کشاورزی می‌شوند که در این مطلب ما قصد داریم در مورد کاربرد لوله پلی اتیلن فاضلابی صحبت کنیم.

کاربرد لوله ‌های فاضلابی پلی اتیلن در جمع‌آوری انواع فاضلاب

لوله‌های پلی اتیلن که برای انتقال فاضلاب ساخته می‌شوند از جنس پلیمر هستند و می‌توان کاربردهای لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب خانگی را از مهم‌ترین دلایل استقبال آن‌ها در جمع‌آوری انواع فاضلاب شهری یا بین شهری دانست. ضخامت بالا و همچنین تحمل فشار بسیار زیاد از جمله بارزترین ویژگی‌های لوله‌های پلی اتیلن مخصوص حمل فاضلاب بوده و این لوله‌ها می‌تواند مقدار بار بسیار زیادی را هم بدون هیچ مشکلی تحمل کنند.

ضرورت استفاده از لوله پلی اتیلن فاضلابی در بین صنعتگران ، نصب راحت و آسان نسبت به دیگر لوله‌ها است؛ از این رو محبوبیت بیشتری بین صنعتگران داشته و چون در برابر زنگ‌زدی، اشعه خورشید، خوردگی یا هر آسیبی مانند این‌ها مقاومت دارند، تا مدت‌ها بدون هیچ مشکلی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این نکته را هم در نظر بگیرید که لوله‌های فاضلاب پلی اتیلن به صورت بهداشتی و غیر سمی تولید می‌شوند و برای همین در آینده معضلاتی مثل مشکلات بهداشتی و … به وجود نمی‌آورند. به دلیل راندمان و بهره‌وری بالا و همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه، لوله‌های پلی اتیلن جزو کاربردی‌ترین لوله‌ها در جمع‌آوری انواع فاضلاب هستند.


مطالعه بیشتر: لوله پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد لوله های فاضلابی پلی اتیلنی در دفع فاضلاب صنعتی

کاربرد های لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب خانگی

همانطور که گفتیم، لوله‌های پلی اتیلن نصب راحت و آسانی دارند و به دلیل وزن کم گزینه مناسبی برای مصارف خانگی هستند. از دیگر کاربردهای لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب خانگی است. در واقع اگر نمی‌خواهید دائما مشکلاتی مثل آسیب‌دیدگی لوله حمل فاضلاب خانگی را تحمل کنید، می‌توانید از لوله‌های پلی اتیلنی استفاده کنید که طول عمر بالایی داشته و تا مدت‌ها به کارایی‌شان ادامه می‌دهند.

همه ما هر حداقل یک بار استحمام و از مواد شوینده استفاده می‌کنیم. این مواد بسیار خطرناک هستند و اگر از لوله‌های نامناسبی برای انتقال‌شان استفاده شود، قطعا مشکلات بسیار زیادی برایمان به بار می‌آورند. برای همین بهترین نوع لوله برای انتقال فاضلاب‌های خانگی، لوله‌های پلی اتیلن هستند که از ضخامت کافی برخوردار بوده و به دلیل مقاومت بالا و همچنین طول عمر مناسبی که دارند، به خوبی می‌توانند این مواد را بدون هیچ مشکلی انتقال دهند.


مطالعه بیشتر: مزایا و ویژگی لوله پلی اتیلن چیست؟

کاربرد لوله ‌های فاضلابی پلی اتیلنی در دفع فاضلاب صنعتی

یکی از خطرناک‌ترین فاضلاب‌ها که چالش‌های زیادی را برای صنایع به وجود آورده، فاضلاب صنعتی است. این نوع فاضلاب معمولا از کارخانه‌ها و تولیدی‌های مواد شیمیایی مثل صابون، روغن و … حاصل می‌شود و اگر لوله‌های انتقال‌دهنده‌شان مقاوم نباشند، استحکام‌شان را خیلی زود در برابر این مواد از دست می‌دهند. کاربرد لوله های فاضلابی پلی اتیلنی در دفع فاضلاب صنعتی و انتقال آن‌ها، بسیار بوده و از آن‌جا که این لوله‌ها اکسید نخواهند شد و از مواد شیمیایی پلی اتیلن تولید می‌شوند، از مقاومت خیلی خوبی برخوردار هستند و برای همین به راحتی می‌توانند فاضلاب‌های صنعتی را انتقال دهند.

کاربردهای لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب خانگی

همچنین اگر از نوع استاندارد این لوله‌ها برای انتقال مواد صنعتی استفاده شد، می‌توان انتظار داشت که تا سال‌ها نیازی به تعویض لوله پلی اتیلن پیدا نکنید؛ چرا که همان لوله قبلی به خوبی می‌تواند مواد را انتقال داده و دچار صدمه یا آسیب نشود.

کاربرد لوله ‌های پلی اتیلن در انتقال آب‌‌های سطحی ناشی از بارندگی

یکی از مزایای لوله پلی اتیلن فاضلابی این است که داخل آن‌ها صاف و صیقلی است و برای همین در صورت انتقال مواد فاضلابی، دچار رسوب نمی‌شوند و از بابت مشکلی به وجود نمی‌آورند. به همین دلیل کاربرد لوله های پلی اتیلن در انتقال آب های سطحی ناشی از بارندگی از دیگر ویژگی‌های این نوع لوله است. در واقع این لوله‌ها برای انتقال آب‌های سطحی ناشی از بارندگی که اغلب دارای شن و ریگ‌های مختلف بوده و حتما این مواد باید در محیطی ایزوله منتقل شوند، گزینه خوبی به شمار می‌آیند. این لوله‌ها ضریب اصطکاک خوبی نیز دارند و برای همین رواناب‌ها را به خوبی انتقال می‌دهند.


مطالعه بیشتر: تفاوت بین مواد اولیه پلی اتیلن PE80 با PE100چیست؟

جمع‌بندی

در این مطلب به صورت کامل از کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب شهری، بین شهری و صنعتی و همچنین کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم انتقال فاضلاب صحبت کردیم و از مزیت‌های آن برای انتقال مواد فاضلابی مختلف حرف زدیم. حال شما ضرورت استفاده از لوله پلی اتیلن فاضلابی را می‌دانید و در صورتی که متمایل هستید این لوله‌ها را تهیه کنید، می‌توانید با کارشناسان وب‌سایت والا پلیمر تماس بگیرید.

خبر خوب این است که ما فرآیند خرید این لوله را برایتان ساده کرده‌ایم. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ما یعنی والا پلیمر نکات مختلفی پیرامون لوله‌های پلی اتیلنی خوانده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن‌ها کنید. اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری در مورد کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب دارید، کارشناسان وب‌سایت والا پلیمر در خدمت شما هستند تا تمامی راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان بگذارند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 10 =

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.